Leren is te Leren
Leren is te Leren
 

Kernvisiemethode voor beelddenkers.

Veel kinderen met dyslexie en AD(H)D zijn beelddenkers. Zij kunnen geholpen worden door de Kernvisiemethode.

Op school wordt er veel gewerkt vanuit het auditieve en rationele systeem. De leerstof wordt veelal stapje voor stapje en auditief aangeboden. Dit sluit niet aan bij de beelddenkers. Zij lopen hierdoor vast op school en denken dat ze dom zijn. Dit is niet waar. Het zijn vaak hele slimme, ietwat ondeugende, gezellige en meestal vrolijke kinderen, maar in de praktijk worden ze als probleemgevallen gezien en krijgen ze etiketten als dyslexie en AD(H)D opgeplakt. Door al hun problemen hebben ze ook de neiging faalangstig te worden en negatieve gedachtes over zichzelf te ontwikkelen.
Zouden deze kinderen de informatie op een andere wijze aangeboden krijgen, dan gaan ze met sprongen vooruit. Ze moeten gebruik leren maken van hun visuele talent. Dat leren we ze bij de Kernvisiemethode. Wat op de goede manier aangeboden wordt, komt er ook weer op de goede manier uit.
Voor verdere informatie zie www.kernvisiemethode.nl.

Hoe werkt de Kernvisiemethode?

Na het (gratis) intakegesprek, volgen 5 à 7 coaching sessies, waarin u en uw kind kennis maken met de technieken rondom de Kernvisie methode.

 

Tussen de consulten liggen steeds drie weken, zodat uw kind de gelegenheid heeft om het geleerde zichzelf eigen te maken. Uw kind heeft u dan nodig als begeleider.

Het eerste consult start met een intake van een half uur. Als we kunnen vaststellen dat hier veel resultaat te behalen valt, dan plakken wij er direct een uur aan vast.


© leren is te leren